piątek, 19 kwietnia 2019

„Oddam brata w dobre ręce!” - Olga Płocińska

Mimo tego, że ta książka jest II tomem, to dopiero moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Olgi Płocińskiej i pewnie nie pierwsze :)


Książka "Oddam brata w dobre ręce!" opowiada o 8-letniej Malwince, która jest niebywale bystrą i spostrzegawczą dziewczynką. Jej zapiski dotyczą jej rodziny i wielu obserwacji. W swoich rozważaniach próbuje podjąć decyzję czy warto oddać młodszego brata - Michałka. Malwinka nazywa swojego brata "Drugim". Jak widać nie pałała do niego ogromną sympatią :) Choć etapowo widać, jak zaczyna akceptować swojego brata.

Książka jest ładna graficznie, ma w środku sporo ilustracji ale przede wszystkim jest świetnie napisana dla dzieci. Jest mądra i przede wszystkim napisana w sposób luźny i zabawny :) 

Z pewnością z jej czytania radość będzie miało wiele osób - zarówno młopdszy czytelnik, jak i ten dorosły.


_______________________________________________________________________
„Tata kipiał. Nie wiem, co zezłościło go najbardziej. To, że babcia postanowiła zaprowadzić porządek w skrzynkach z jego narzędziami, to, że robiła to bez koszulki, czy to, że kazała mu pukać, gdy wchodzi do własnego domu”.

„Ale Drugi wciąż patrząc na mnie, postanowił wszystkich zaskoczyć... wyciągnął ręce w moim kierunku, powolutku zaczął iść i wciąż pochlipując powiedział ma...ma...malaa. Było jasne, że to o mnie mu chodzi. Byłam tak oszołomiona, że nawet go nie odepchnęłam, gdy doszedł do mnie, przytulił się do moich kolan i zaczął ślinić moje ulubione legginsy"
Za możliwość przeczytania książki dziękuję portalowi czytampierwszy.pl



Czytampierwszy to portal na którym, wzamian za swoje recenzję macie okazje przeczytać wiele wydawniczych nowości.
Jeśli nie boicie się wyrażać swojej szczerej opinii to miejsce jest dla Was!
Więcej szczegółów po klinknięciu w baner!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz